Conversieratio optimalisatie (CRO)

Haal meer resultaat uit je website of webshop.

Wat is conversieratio?

Hoe jouw website of webshop eruit ziet en functioneert beïnvloedt de beslissing van bezoekers of ze wel of geen zaken met je willen doen. Iemand die jouw website betreedt, stapt eigenlijk de drempel van je organisatie over. Het percentage daarvan dat daadwerkelijk tot actie overgaat, noemen we conversieratio. Je kunt de conversie meten van mensen die iets downloaden, inschrijven voor je nieuwsbrief, contact opnemen of een product aanschaffen. Des te hoger het percentage, des te beter je conversieratio.

Hoe werkt CRO?

Met conversieratio optimalisatie (CRO) ga je aan de slag met de inhoud en vormgeving van je website om maximaal resultaat te halen. Van kleuren en indeling tot complete processen, alles gaat onder de loep om meer resultaat te halen uit jouw online activiteiten.

Hoe zet je CRO in?

Je wilt vanzelfsprekend dat je potentiële klanten vriendelijk worden aangesproken, goed hun weg kunnen vinden en een authentiek beeld krijgen van je organisatie. Geldt dat ook voor je website? Het is verstandig om vooraf te bedenken welk doel je met jouw website wilt bereiken. Wil je informeren over je organisatie en haar diensten? Of wil je graag nieuwe klanten aantrekken via je website? Op basis daarvan bepaal je welke informatie in welke volgorde op je website te vinden is.

Hoe kunnen wij je helpen?

Conversieratio optimalisatie is een intensief proces en vergt bovendien een hoop geduld. Van elke wijziging wil je zeker weten dat het iets oplevert. In hoofdlijnen:

  • Brengen we de huidige situatie in kaart
  • Meten we alle relevante processen door
  • Pakken we deze processen één voor één aan

Zo kunnen we van elke verbetering doorvoeren controleren of dit ook daadwerkelijk het gewenste effect oplevert. Want uiteindelijk gaat het ons en jou om de extra klanten en/of extra omzet.

Bent u ook toe aan een steengoede website?

Neem contact op