Interview met onze content marketing specialist: Lorenzo Jepma

Lorenzo heeft, na een tijdje in de Randstad te hebben gewoond, afgelopen voorjaar gekozen terug naar z’n roots te gaan en bij Nordique te gaan werken. In dit interview lees je onder meer hoe hij zijn dagen bij ons vult en hoe het is om bij ons te werken.

Hey Lorenzo! Welkom! Hoe is je dag tot nu toe?

“Ja, wel prima eigenlijk. Ik heb voorbereidingen gedaan voor vanmiddag en dat vind ik altijd wel mooi. Er staat een interview met iemand op de planning later vandaag, dus daar moet ik mee aan de slag!”

Wil je je eens kort voorstellen?

“Oei.. kort? Wat zal ik zeggen? Ik ben Lorenzo Jepma, ik ben 28 en kom uit Groningen. En gelukkig woon ik daar tegenwoordig ook weer, waar ik erg blij mee ben. Lekker dichtbij vrienden en familie. Eerder werkte ik als content marketeer in het westen van het land, dus dit is een flinke vooruitgang moet ik zeggen!”

“Ik hou van muziek, maar helaas kan ik geen instrumenten bespelen, want daar heb ik de motoriek niet voor. Het betreft dus vooral het luisteren en verzamelen. Ik houd verder enorm van pubquizzen, dat vind ik te gek!”

“Daarnaast is ‘de media’ in brede zin mijn passie, daarom heb ik ook voor het vak gekozen dat ik doe. Denk aan gamen, films en series kijken, enzovoorts.”

Wat zijn je taken bij Nordique?

“Volgens mijn contract sta ik hier opgesteld als online marketeer, met een hele sterke basis in contentcreatie. Dit doe ik met name voor onszelf en ons zusterbedrijf Bol ICT.”

Mijn collega’s maken hele gave dingen en het is mijn taak om te zorgen dat het gezien wordt.

“Vragen mijn vrienden of mijn familie me naar wat ik doe, dan zeg ik altijd: ‘Mijn collega’s maken hele gave dingen en het is dan mijn taak om te zorgen dat het gezien wordt, dat het naar buiten komt’. Mijn functie bij Nordique is daarom ontzettend breed, denk aan het creëren van blogs, advertenties, social media, interviews, klantverhalen, enzovoorts. Zodra we teksten nodig hebben, ben ik van de partij.”

En hoe ben je bij Nordique terecht gekomen?

“Sinds januari werk ik bij Nordique. Hiervoor werkte ik in de randstad, maar ik ben in de coronatijd weer bij m’n pa in Groningen gaan wonen. Door corona waren we immers vrijwel altijd thuis aan het werk. Nadat dat zo’n beetje voorbij was, wilde ik graag weer m’n werk en eigen huis in Groningen, onder meer vanwege vrienden en familie. Zeer relevant in die wat rare, eenzame tijd. Toen ben ik gaan rondkijken: wat kan ik doen? Ik wilde sowieso graag blijven creëren en schrijven.”

“Tijdens het zoeken kwam ik vrij snel op de website van Nordique terecht. De vacature sprak mij aan, dus solliciteren was echt een ‘no brainer’. Na enkele gesprekken en met goed gevolg afleggen van een assessment kon ik hier aan de slag. Daar was en ben ik natuurlijk ontzettend blij mee.”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor een online marketing specialist bij Nordique?

“Mijn dagen zijn behoorlijk gemixt. Ik word best wel (lees: compleet) vrijgelaten hoe ik mijn dagen inricht, dus ik bepaal m’n dagindeling in principe zelf. Ik zorg daarbij voor veel afwisseling.”

“Er zijn dagen bij dat ik 2 of 3 meetings heb, maar meestal kan ik me focussen op iets grotere teksten en projecten. Er gaat gelukkig werkelijk geen dag voorbij dat ik niets schrijf. En ik moet in gesprek blijven met collega’s over ons werk, zodat ik in ‘the loop’ blijf en daarover relevante content kan maken. Het technische aspect daarvan vind ik reuze interessant.”

“Het liefst werk ik op kantoor, want het is er altijd gezellig, maar soms, als ik moet focussen op de wat grotere projecten, werk ik vanuit huis. Het is mooi dat dat mogelijk is binnen het hybride werken bij Nordique.”

Waar haal je de meeste voldoening uit qua werk?

“Het meeste plezier haal ik uit schrijven van tekst. Ik hou van verhalen overbrengen en van taal. Ik vind het leuk om wat diepere technische onderwerpen uit te leggen, zodat mensen zonder technische bagage het ook zo goed mogelijk begrijpen. Storytelling dus!”

“Een voorbeeld van waar ik voldoening uit heb gehaald is het maken van nieuwe teksten voor onze teampagina. Daardoor leerde ik m’n nieuwe collega’s meteen goed kennen. Ik vond het heel leuk om de mensen te spreken en hun verhaal om te zetten naar iets dat ook echt bij hen past. Dit project heeft er bovendien toe geleid dat we verder willen werken aan onze employer branding en positionering, want eigenlijk zoeken we voortdurend nieuwe versterkingen voor ons team.”

Wat vind je minder leuk aan je werk?

“Poh, lastige vraag, maar het meer visuele werk ben ik wat minder goed in, denk aan fotografie. Hierdoor voel ik me in die rol nog niet zo thuis, maar het begint te komen. Door te doen krijg ik meer vertrouwen, waardoor het makkelijker wordt. Gelukkig krijg ik bij Nordique veel ruimte om van alles te leren en hebben we maandelijks tijd in de agenda voor individuele leertrajecten.”

Bonusvraag! Waar kan ik je ’s nachts voor wakker maken?

“Joh. Haha. Dat gaat je niet lukken. Maar als je me dan toch wakker krijgt, doe me dan toch maar die frikandel speciaal. Wel met curry, anders blijf ik liever slapen.”


Wil jij net als Lorenzo je steentje bijdragen aan innovatieve, moderne webprojecten? Bekijk hier onze vacatures.

 


Gerelateerde artikelen


  • Algemeen
  • Internetstrategie
  • Webshop
  • WordPress

De kracht van WordPress gecombineerd met Laravel

Bij Nordique begrijpen we dat jouw weboplossing méér is dan een online visitekaartje. Met het juiste platform kun je complexe functionaliteiten integreren, zoals koppelingen naar een CRM of ERP-pakket. Maar hoe kies je het beste platform voor je zakelijke behoeften?  Wat als we je vertellen dat je het gebruiksgemak van WordPress kunt combineren met de […]

  • Nieuwe medewerker

Nieuwe aanwinst in Webontwikkeling

Graag willen we Robert, onze nieuwste aanwinst in het team van Nordique voorstellen! Met zijn 25 jaar en 2 jaar ervaring in webontwikkeling is hij een waardevolle aanvulling op ons team. Na een maand bij ons te werken, willen we graag wat meer over hem delen. Robert werd aangetrokken tot ons bureau om een aantal […]

  • Algemeen