Meer relevant verkeer met technische SEO (zoekmachine optimalisatie)

Met technische SEO creëer je websites of webshops die zoekmachines goed kunnen doorzoeken, lezen en begrijpen. Met SEO (of zoekmachine optimalisatie) zorg je ervoor dat er meer relevant verkeer naar jouw website komt. Technische SEO zorgt ervoor dat zoekmachines zien dat je website er één van kwaliteit is en dat gebruikers een goede online ervaring zullen hebben.

Google en vindbaarheid

Google doet drie dingen: hij doorzoekt pagina’s, indexeert ze en hij rankt de pagina’s. Je kan niet ranken zonder gecrawld en geïndexeerd te zijn. Het doel van het optimalisatieproces is om de vindbaarheid in Google te verbeteren, om zo het bezoekersaantal en de omzet van jouw website te verhogen.

Alleen het gebruik van de welbekende Yoast SEO-plugin via WordPress is niet voldoende voor het optimaliseren van je teksten en pagina’s. In dit artikel lees je overigens meer waarom juist WordPress zo handig is voor SEO. Met het juiste team doe je er alles aan om waardevolle bezoekers naar je website te trekken.Wij helpen je met het technisch verbeteren van je online vindbaarheid.

Google en SEO

Online strategie

SEO is een overkoepelende term voor verschillende online marketing strategieën. Er zijn talloze manieren om een website hoger in Google te krijgen en wij van Nordique en onze strategische online marketingpartners weten precies welke strategieën het beste passen bij jouw bedrijf! Zo kan je geholpen worden met het schrijven van effectieve webteksten, het bedenken van krachtige zoekwoorden, en ‘meta descriptions’. Zo kan Google Mijn Bedrijf ingericht worden om je letterlijk beter zichtbaar te maken en er voor te zorgen dat klanten je gemakkelijk kunnen bereiken. Wat er ook nodig is om meer omzet uit jouw bedrijf te halen, van strategie tot technische optimalisatie, we passen maatwerk toe voor jouw website. Kortom, wij zijn dé technische SEO-specialist!

WordPress SEO

Wordt jouw bedrijf gevonden in Google?

Als je wilt dat jouw bedrijf een groei ervaart in onze, door internet gedreven wereld, is het belangrijk om uit te blinken in de zoekresultaten ten opzichte van de concurrentie. De grote meerderheid van de consumenten gebruikt zoekmachines om beslissingen te maken voor hun aankopen. 99% van de mensen die een zoekopdracht doen op Google komen niet verder dan de eerste pagina met organische zoekresultaten. Juist daarom is het belangrijk om de eerste pagina van Google te staan, en het liefst helemaal bovenaan.

Ben je er klaar voor om jouw bedrijf hoger in Google te laten verschijnen? Of wil je eerst een korte check? Laat Nordique je hiermee helpen en neem contact op!

Google Search

Google leidt in zoekmachineland

Als we spreken over zoekmachine optimalisatie, hebben we het eigenlijk over optimaliseren van je website voor Google: meer dan 90% van de Nederlandse internetgebruikers zet Google in om naar informatie, diensten en producten te zoeken. Vanwege het groeiende aanbod (550+ miljoen websites) scherpt Google haar regels constant aan. Steeds met als doel de zoeker op internet zo relevant mogelijk content te kunnen aanbieden. Dat is een belangrijk startpunt in een goede SEO-strategie: waardevolle, relevante content maken voor je gewenste bezoekers. En ook techniek speelt een belangrijke rol.

Trage websites, websites met te complexe code of met onveilige elementen worden bestraft door een lagere ranking. Dan zijn er ook nog de links naar je website vanaf andere websites; verzamelt deze zoveel mogelijk, maar let wel op de kwaliteit, want ook hier kunnen strafpunten worden uitgedeeld. We leggen je graag meer uit over technische SEO, neem gerust contact op.

Google

“Het is net als winnen in de Formule 1. Om te winnen heb je de snelste wagen nodig, een topteam en de beste coureur.”

Focus op 3 belangrijke pijlers

Uiteraard gaan we eerst met jou in gesprek en door middel van een strategische sessie en bepalen we de te nemen stappen. Vervolgens maken we een plan van aanpak. We focussen bij het bouwen van een website ten opzichte van technische SEO op drie belangrijke pijlers:

  • Doorzoekbaarheid
  • Prestatie
  • Indexatie

Technische SEO omvat onder deze 3 pijlers een breed scala aan onderwerpen. Je kunt hier onder andere denken aan: SEO vriendelijke hosting, XML sitemaps, 404 errors, JavaScripts, redirects, laadsnelheid, maar ook code bload, sitemaps, responsive design, structured data en nog veel meer.

Vervolgens is het aan de SEO-specialisten / contentspecialisten (a.k.a. de coureur), die zorgt voor het creëren van de de juiste content aan de hand van de bepaalde contentstrategie om de hoogste plaatsen te behalen in de zoekmachines.

Checklist

Als niet alledaagse klant met een mega kritisch oog voor vormgevingsdetails, zijn wij uitermate tevreden over de samenwerking met het Nordique team en uiteraard supertrots op het resultaat.

René Blokzijl, Dizain