Archipunt

Archipunt wilde een website die hun expertise liet zien en dezelfde indruk geeft als bij de eerste “echte” ontmoeting. Dat is gelukt! “De website is zeer gebruiksvriendelijk, het kost weinig moeite om te snappen hoe het allemaal werkt. Ook doet de website het goed in de screening op duurzaamheid, veiligheid en toegankelijkheid.

De klant

Archipunt had een strategiesessie met onze partner Dizain. Hieruit kwam dat Archipunt een nieuwe website wilde en – op aanraden van Dizain – mocht Nordique de technische realisatie doen.

Archipunt is een ingenieursbureau uit Groningen. Het team van Archipunt bestaat uit verschillende disciplines: ingenieurs, architecten, psychologen en bedrijfskundigen. Ze zijn experts in alle facetten van een gebouw. Ze maken analyses, geven advies, maken ontwerpen en begeleiden bij de realisatie. Daarnaast zijn ze bezig met circulariteit en zijn ze ook actief in het aardbevingsgebied.

logo archipunt

De uitdaging

Bij Archipunt was het zeer van belang dat de website past bij het Archipunt van nu. Bezoekers moeten dezelfde indruk krijgen op de website als bij de “echte” ontmoeting met Archipunt. Daarnaast moet het specialisme van Archipunt naar voren komen.

Ook moet de website dienen als uitstraling voor de rest van de communicatie. Verder was het belangrijk dat de backend van de website makkelijk te bedienen was, gezien Archipunt zeer actief content plaatst op de website.

Screenshot archipunt website

De oplossing

Archipunt wil laten zien dat zij specialist zijn. Dit is onder andere gedaan door de huisstijl en de strategie goed over te brengen op de website. Hierdoor zie je direct wie Archipunt is en wat zij doen wanneer je de website bezoekt. Ook is er een mogelijkheid voor een blog gemaakt. Hier kunnen zij hun expertise laten zien door middel van artikelen en bijpassende afbeeldingen.

Zoals genoemd, dient de website als uitstraling voor de communicatie van Archipunt. Dit hebben we gedaan door de kleuren, lettertypes, dergelijke ontwerpen en de toon van de website helemaal af te stemmen op het Archipunt van nu.

Ook hebben we bij Nordique grote aandacht besteed aan de snelheid van de website. Dit was een grote uitdaging gezien de grote afbeeldingen die gebruikt worden bij Archipunt. De laadtijd is erg belangrijk. Door middel van slimme technieken is de laadtijd nagenoeg altijd onder de twee seconden. Dit komt vervolgens ook de vindbaarheid en het gebruiksgemak van de website ten goede.

Naast de technische realisatie verzorgt Nordique voor Archipunt ook de hosting, het SSL-certificaat en het onderhoud voor de website. Zo zorgen we ervoor dat de website snel en veilig blijft draaien.

De uitkomst

Het resultaat is zeker zoals gewenst. We hebben bereikt wat we wilden bereiken. De website wordt als zeer goed ervaren. De website is erg gebruiksvriendelijk, het kost weinig moeite om te snappen hoe het allemaal werkt. Ook doet de website het goed in de screening op duurzaamheid, veiligheid en toegankelijkheid. Dat is een mooie toegift. De samenwerking met Nordique verliep over het algemeen prettig. Soms begrepen we elkaar niet even goed, omdat we vanuit verschillende perspectieven praatte. Uiteindelijk zijn we hier goed uitgekomen. En mochten we nu nog aanpassingen hebben, is dit meestal in een vloek en zucht geregeld. Dat is prettig!”

– Marianne Jager

archipunt gevel