Meer efficiëntie, inzicht en overzicht voor Amysoft

Veel meer efficiëntie in het opvolgen van leads via de website. Meer inzicht en overzicht. Bij Amysoft hebben we in samenwerking met Bol360 een nieuw CRM ingericht en gekoppeld aan de website. En dat heeft z’n vruchten afgeworpen!

De klant

Amysoft groeit al jaren gestaag met de verkoop van waterontharders. Het familiebedrijf uit Leek timmert flink aan de weg en heeft inmiddels een tweede vestiging (in Houten) geopend. Daarnaast is het naamhouder van Amysoft Lycurgus en zijn ze o.a. sponsor bij Donar, FC Groningen, FC Utrecht en Leekster Eagles.

Amysoft showroom

De uitdaging

De grote naamsbekendheid, goede SEA-resultaten, gestegen SEO-posities en meer social media-activiteiten zorgen voor een mooie groei in de aanvragen en afspraken voor waterontharders. Om deze leads vervolgens snel en volledig op te kunnen pakken, was een gedegen CRM nodig. Bovendien was er behoefte aan inzichten en rapportages.

Jan Arjen Kooi: “Met het oude CRM-systeem liepen we tegen beperkingen aan. We groeien snel en krijgen veel aanvragen en afspraken en dat was niet meer te doen in het oude systeem. Het was inefficiënt en we misten de inzichten.”

“We gingen op zoek naar een goed CRM. We hebben daarbij meerdere opties afgewogen en via Nordique kwamen we uit bij Bol360. We hadden ook de wens om de website te koppelen aan het CRM. Daarom was de combinatie Bol360 en Nordique ideaal, want beide bedrijven zitten onder één dak.”

De oplossing

Jan Arjen: “We hebben gekozen voor Microsoft Dynamics 365, omdat dit het meest overzichtelijk CRM is. Je kunt met een bepaalde basis beginnen en dit vervolgens helemaal naar eigen wens laten inrichten. Dat is erg handig, want nu sluiten onze processen volledig aan met Dynamics. Vanuit de website worden de gegevens doorgeschoten en dan begint de flow in Dynamics. Dat werkt erg prettig.”

“Het is echt een totaalplaatje, want bijvoorbeeld ook de e-mail en de agenda zijn aan elkaar gekoppeld. Verder is het ook te koppelen aan PowerBI, waardoor we zeer waardevolle inzichten krijgen.”

Microsoft Dynamics 365

De uitkomst

“De integratie is uitstekend verlopen, de lijntjes waren kort met zowel Nordique als Bol360. En als er iets was, werden zaken heel snel opgelost. Ik durf wel te zeggen dat we nu veel efficiënter werken dan met het oude systeem. En dat terwijl de aanvragen/verkopen ook hard zijn gegroeid. Kortom, een erg prettige samenwerking!” – Jan Arjen Kooi

Wil je meer weten over de koppeling of het CRM?

Heeft jouw organisatie ook Microsoft Dynamics 365 en wil je dit graag koppelen aan je website? Neem dan eens vrijblijvend contact op met Marcel via 050 – 211 0020 of mail naar info@nordique.nl. We staan je graag te woord!

Neem contact op

De lijntjes zijn erg kort en de nuchtere aanpak past goed bij ons. Afspraak is afspraak. Kortom, een erg prettige samenwerking met Nordique!

Jan Arjen Kooi, Amysoft