Nieuwe website UMCG Cardiology Research Institute

Hoe vergroot je je online zichtbaarheid om nieuwe collega’s aan te trekken? In samenwerking met Dizain ging Nordique aan de slag. Met als resultaat een visueel aantrekkelijke en zeer gebruiksvriendelijke website in beheer. “We zijn zeer tevreden met het resultaat”, aldus UMCG Cardiology Research Institute. Benieuwd naar hoe dit in zijn werk is gegaan? Lees dan snel verder.

De klant

Het UMCG Cardiology Research Institute is onderdeel van de afdeling cardiologie van het UMCG. Naast het behandelen van patiënten doen ze ook veel onderzoek naar aanleidingen voor hartaandoeningen en zoeken ze naar manieren om diagnoses en behandelingen te verbeteren.

Als academische instelling zijn ze continu op zoek naar nieuwe collega’s om zich samen in te zetten om een behandeling te vinden voor alle hartziekten. Hiervoor is de interactie tussen de kliniek en de onderzoekers essentieel. De behoefte voor nieuwe collega’s komt enerzijds voort uit de groei van de kliniek, en anderzijds door een grote doorloop van Phd studenten die vacatures voor een termijn van 4 jaar opvullen.

Samen met Dizain hebben ze een uitgebreide strategie ontwikkeld om zo professioneel en effectief mogelijk een platform te creëren om hun doelgroep te bereiken. Door de handen ineen te slaan met Nordique zijn we gezamenlijk tot deze mooie website gekomen.

logo umcg

De uitdaging

Voor UMCG Cardiology Research Institute was het belangrijk dat de website hun online zichtbaarheid vergroot. Dit voor iedereen die geïnteresseerd is in hun onderzoeken en in het onderzoeksveld. Met als voornaamste doel om conversie te genereren. Namelijk het aansporen van mensen om hun interesse om te zetten in de beslissing om bij hun te komen werken.

Verder was het belangrijk dat de website erg makkelijk te beheren is. Zodat diverse medewerkers van het onderzoekinstituut eenvoudig de website kunnen vullen en in de toekomst onderhouden.

website groningencardiology.com

De oplossing

Het hart ( 😉 ) van de website is de spotlight. Hierin worden d.m.v. pop-ups de zes belangrijkste ontwikkelingen in de spotlight gezet. Op deze wijze krijgt een bezoeker direct een goed beeld van wat er momenteel speelt bij UMCG Cardiology Research Institute.

De website bevat veel animaties, subtiele details, effecten en pop-ups om het zeer gebruiksvriendelijk en visueel aantrekkelijk te maken. Alles staat in het teken om de bezoeker een goede ervaring op de website te geven.

Daarnaast moest de backend gemakkelijk en snel te bedienen zijn. Zo zijn er koppelingen tussen de projecten, vacatures, medewerkers en publicaties gemaakt. Hierdoor hoef je de content slechts op één plek aan te passen en wordt dit automatisch op meerdere plekken in de website doorgevoerd. Dit maakt de website zeer onderhoudsvriendelijk en consistent.

Naast de technische realisatie verzorgt Nordique ook de hosting, SSL-certificaat en het onderhoud voor de website. Zo zorgen we ervoor dat de website snel en veilig blijft draaien.

spotlight

Het resultaat

We zijn zeer tevreden met het resultaat. Het is een mooie en interactieve website geworden met alle functies die op ons lijstje stonden. Het contact met Nordique was erg prettig en elke wens werd snel en efficiënt opgepakt om snel tot een goede oplossing te komen. Geen verzoek bleef onbeantwoord en het resultaat spreekt voor zichzelf.”

– Martijn Hoes van UMCG Cardiology Research Institute

Bekijk eindresultaat