UNO Bedrijfsadviseurs boekt resultaat met nieuwe website

UNO Bedrijfsadviseurs is al twintig jaar expert in het begeleiden van ondernemers in bijzondere bedrijfssituaties.

Meer focus

UNO Bedrijfsadviseurs is al twintig jaar expert in het begeleiden van ondernemers in bijzondere bedrijfssituaties. De dienstverlening die UNO levert is gebaseerd op kennis, ervaring en betrouwbaarheid. Tot de zomer van 2015 was hun website vooral gericht op de beleving van die dienstverlening. Ze vonden het echter tijd voor verandering. Iets concreter, iets meer uitleg en meer focus op conversies. Maar wel op geheel eigen wijze.

De nadruk moest komen te liggen op die bijzondere situaties die voor ondernemers als een uitdaging op hun pad komen. Ze wilden hun potentiële en bestaande klanten veel directer aanspreken in een taal die ze zouden begrijpen en op een manier die aansloot bij hun belevingswereld.

Logo UNO bedrijfsadviseurs

Een nieuwe online aanpak

UNO’s bedrijfsadvies is uniek en wilde ook online met kop en schouders boven de rest uitsteken. De website moest bovendien concrete resultaten gaan behalen. Hoge ambities, dus.

UNO koos ons als partner. We herkenden elkaar in dat hoge ambitieniveau, maar ook in de nuchtere, resultaatgerichte houding en de aandacht voor persoonlijk contact. Het was het begin van een bijzonder prettige, maar vooral lonende samenwerking.

WordPress SEO

Werk aan de winkel

Onze eerste stap is altijd om de huidige situatie in kaart te brengen: een nulmeting om zo scherp te kunnen zien wat er goed gaat, wat minder en waar er ruimte is voor verbetering. Door een uitgebreide analyse van de websitestatistieken en de resultaten van de andere kanalen konden we alvast aandachtspunten verzamelen.

In de verkennende gesprekken en de strategiesessies daarna was de belangrijkste doelstelling om tot de essentie te komen van wat UNO doet, hoe de klanten van UNO dat ervaren en wat UNO uniek maakt. De uitkomsten van die gesprekken vormden de basis voor de online strategie.

Zo werd er stevig ingezet op content: relevante, aansprekende content voor ondernemers. In hún taal, met cases die voor die ondernemers herkenbaar en prikkelend werken. Het specialisme van UNO werd het centrale uitgangspunt. Zoveel kennis en ervaring: dat mag breed uitgemeten. Content waar ondernemers echt iets aan zouden hebben. Uiteraard ook geoptimaliseerd voor zoekmachines.

Ander belangrijk element was het stroomlijnen van het conversieproces om zo meer leads te genereren via de website. Precies: meer resultaat.

Checklist

Gestroomlijnd werkproces met korte lijnen

Met alle informatie op zak konden we aan de slag met het interactie­ontwerp, het design en uiteindelijk het bouwen. We hadden tijdens alle stappen intensief contact met UNO. Een website bouwen is een gezamenlijk proces, vereist partnerschap en korte lijnen. Voor de content hebben we een externe specialist ingeschakeld en die gelijk in contact gebracht met UNO zelf. Dat voorkomt ruis en versnelt het proces. Zo konden we de uiteindelijke website, gevuld en al, snel opleveren.

Succesvolle stap

Uiteindelijk begint het dan pas: als de website live staat. Want dan is er pas echt zicht op of dat wat er is bedacht ook echt zo werkt als bedoeld. Nemen bezoekers inderdaad de route zoals wij die hadden bedacht? Komen ze uit bij relevante content? Doen ze wat we willen dat ze doen? Dus meten we dat soort zaken uitvoerig.

Het resultaat? Een verdubbeling van het websiteverkeer, met name afkomstig van zoekmachines. Daarnaast nam het bouncepercentage af met meer dan 5% wat een aanwijzing is dat de content veel relevanter is gewerden dan voorheen. Maar, belangrijker: de aanvragen via de website zijn flink toegenomen.

Het aanpassen van de online strategie mogen we hiermee best wel succesvol noemen, al zeggen we het zelf. Dat betekent overigens niet dat we al klaar zijn. Het optimaliseren van de online strategie en bijbehorende website is een doorlopend proces. Elke keer weer meten, aanpassen, evalueren en daarmee verbeteren.

UNO Bedrijfsadviseurs