Vernieuwingsslag voor Maaltijdservice Oosterlengte

Hoe ontwerp je een laagdrempelig bestelsysteem voor maaltijden? Een systeem dat ook makkelijk te gebruiken is door ouderen met weinig online ervaring? Nordique zorgde ervoor dat Maaltijdservice Oosterlengte binnen een maand 100 nieuwe klanten mocht verwelkomen. Het geheim? Een praktische en gebruiksvriendelijke website die zich richt op een breed publiek. Niet alleen senioren bestellen maaltijden op hun tablet. Inmiddels hebben ook veel gezinnen en jonge werkenden Maaltijdservice Oosterlengte ontdekt.

Vernieuwingsslag

Maaltijdservice Oosterlengte is een organisatie die al tientallen jaren een uitgelezen assortiment aan maaltijden bij klanten aan de deur brengt. “In onze branche is het vrij revolutionair om online mensen te willen bereiken”, legt Martin Talman, Hoofd Maaltijdservice, uit. “Het gros van ons klantenbestand bestaat uit ouderen. Met de site willen we ook andere doelgroepen bereiken.”

Van oudsher staan maaltijdservices bekend als het tafeltje dekje principe, zoals dat in de zorg bestond. Met deze vernieuwingsslag wil Maaltijdservice Oosterlengte jong en oud laagdrempelig kennis laten maken met de service. “We breiden ons werkgebied en service graag uit, we bieden naast koelvers ook vriesverse en warme maaltijden.” Ook willen we dat onze klanten online een menu samen kunnen stellen en afrekenen voor een proefweek.”

Laagdrempelig bestellen

Volgens de opdracht moest de site voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk zijn. “Dat komt met name naar voren bij het bestellen. Nordique heeft het voor klanten mogelijk gemaakt in een paar stappen een proefmaaltijd te bestellen.”, zegt Martin Talman. “Er is natuurlijk ook de mogelijkheid voor klanten om telefonisch contact met ons op te nemen en terugbelverzoeken kunnen ook.”

 

Logo Maaltijdservice Oosterlengte

Nieuwe klanten

Martin Talman: “We hebben twee keer met Nordique om de tafel gezeten, een keer ter oriëntatie en daarna inhoudelijk. De opdracht lag er in november en op 20 december was de site online en koppelden we er een reclamecampagne aan. Dat ging dus heel vlot. De vertaalslag die Nordique heeft gemaakt van onze wensen naar een mooie en praktische website stemt mij bijzonder tevreden.”

Modern

Het kan soms even duren tot een site nieuwe bezoekers aantrekt. Dat was bij Maaltijdservice Oosterlengte en hun nieuwe klantvriendelijke site wel anders. Martin Talman: “Na een maand waren er al rond de 100 nieuwe klanten. Eerder dachten we misschien wel dat ouderen online iets minder aanwezig waren, maar de meeste bezoekers, ook senioren, maken gewoon gebruik van een tablet. Erg modern dus.”

Nieuwsgierig geworden naar de nieuwe website? Neem dan vooral een kijkje op https://www.maaltijdserviceoosterlengte.nl.

Bekijk website

De toegankelijkheid van de site komt met name naar voren bij het bestellen. Nordique heeft het voor klanten mogelijk gemaakt in een paar stappen een proefmaaltijd te bestellen, telefonisch contact op te nemen of een terugbelverzoek achter te laten.

Martin Talman, Maaltijdservice Oosterlengte