Toegespitst op de Duitse markt
Vrijwel iedereen is wel bekend met Fair Trade. Eerlijke producten met een duidelijke herkomst. Ook in Duitsland heeft men hier oren naar. Het merk wilde daar dan ook graag de markt op. Zo kwam het dat aan de vooravond van de introductie een Duitse website nodig was. “Een site met Duitse content, toegespitst op de Duitse markt”, licht Evelien van de Glind, online community manager van de Stichting Fair Trade Original, toe.
Het origineel vereenvoudigen
De nieuwe site moest dezelfde look and feel hebben als de Nederlandse variant, maar dan een eenvoudige versie met wat minder pagina’s. Evelien van de Glind: “In een ander land speel je in op een andere behoefte.” De grootste uitdaging van het project was volgens Evelien de tijdsdruk. “In een aantal weken wilden we deze site realiseren. Daarmee hebben we Nordique een pittige klus gegeven.”
Taalkloof overbruggen
De al bestaande site van Fair Trade Original ziet er mooi uit. Nu wilden we een meertalige variant in dezelfde stijl. Daarom moest Nordique de website herbouwen. Het Duits moest perfect zijn, dus werd vertaalbureau Machielsen uit Groningen erbij gevraagd. Nordique speelde, naast het technische deel, ook een belangrijke rol in het aanleveren, laten vertalen en terugplaatsen van de content. “Nordique heeft ons daarmee veel werk uit handen genomen”, zegt Evelien.
Toekomstgericht
Evelien: “We hadden een afzetmarkt in Duitsland, er was animo, mensen wilden meer over onze producten en ideeën weten. Met ingang van 10 november kon dat heel makkelijk, want de Duitse site ging live.” Hiermee is ingespeeld op een behoefte vanuit de markt. En om aan de vraag te kunnen blijven voldoen, zijn er mogelijkheden om de site uit te breiden. Nordique ontwierp en bouwde de site met oog op de toekomst.