Misschien wel het beste wat je nu voor je website kunt doen!

Snelheidsoptimalisatie: het mes snijdt aan twee kanten!

In tijden van crisis lijkt een investering in je website niet altijd de meest voor de hand liggende. Maar nu je in tijden van corona meer afhankelijk kunt zijn van online resultaat, is het zeker een goede optie. Ons advies? Verbeter de laadsnelheid van je website!

Dit heeft direct impact op het conversiepercentage en door een snellere laadtijd kunnen je posities in Google ook aanzienlijk verbeteren. En dan gaat het hard: meer traffic gecombineerd met een hoger conversiepercentage, zorgt voor een exponentieel beter resultaat.

We laten zien hoe je jouw website kunt testen en geven we je een aantal tips.
Want hoe snel is jouw website?

Effect 1: betere gebruikerservaring

De gebruikerservaring is een stuk prettiger bij een snelle website. Een snelle website moet onder de 3 seconden worden geladen. Hoe hoger de laadtijd, hoe groter de kans dat de (potentiële) koper de website verlaat. En dan mis je dus inkomsten! Amerikaans warenhuisgigant Walmart onderzocht het effect van laadtijd op conversie en kwam erachter dat bij hen elke seconde snelheidswinst het aantal conversies met 2% toenam!

Effect 2: hoger in Google

De 3 seconden zijn ook de Google-maatstaf, een goede laadtijd is dan ook positief voor SEO. Google wil natuurlijk ook resultaten tonen, die een goede en relevante ervaring bieden voor hun bezoekers. Wij bouwen de websites overigens het liefst nog sneller, zo rond de 1 seconde. Zeker omdat Google nu opereert op basis van mobile-first indexing, is het nog belangrijker geworden.

Je kan hier de snelheidstest doen en tips bekijken:

Doe de test + bekijk tips

Heb je een trage site? Tijd om te verbeteren!

Is de laadtijd van jouw website hoger dan 3 seconden? Dan is het de hoogste tijd om de snelheid te optimaliseren. We zien echt significante verbeteringen qua online resultaat voor onze klanten. Het zorgt namelijk voor zichtbare verbeteringen in gebruikerservaring, het heeft directe impact op de conversies en de zoekmachines houden van snelle sites! Je bedient jouw bezoeker er immers beter mee.

Hulp nodig?

Dat kan natuurlijk, het blijft een technische aangelegenheid. Kom je er niet uit of kun je wel een advies gebruiken? Neem dan contact op met je contactpersoon of stuur een mailtje naar info@nordique.nl. Bellen mag natuurlijk ook: 050 – 211 0020.


Gerelateerde artikelen


    • Algemeen
    • Internetstrategie
    Voordelen van e-mail marketing
    Jeroen

    De vijf voordelen van e-mailmarketing

    E-mailmarketing kent veel voordelen ten aanzien van de andere online marketingkanalen, hieronder staan vijf van deze voordelen op een rij die wij verderop in deze blog toelichten.

    Lees meer
    • Algemeen
    • WordPress
    Wat is een Progressive Web App (PWA)?
    Jeroen

    Wat is een Progressive Web App (PWA)?

    Misschien heb je al eens van de term PWA gehoord. Maar wat is het eigenlijk? En moet ik er iets mee als ik een website, webshop of andere webomgeving heb? Het antwoord is: misschien wel! Lees snel verder om te ontdekken wat het is en wat je ermee kan doen!

    Lees meer
    • Algemeen
    • Mobile
    • SEO
    • WordPress
    Jeroen

    Is jouw website snel genoeg?

    Dat je website snel moet zijn, klinkt vanzelfsprekend. In de praktijk zien we echter nog vaak dat websites traag zijn. Hoe kan dat dan? In dit artikel geven we je een aantal tips en kun je ook je eigen website testen. Want hoe snel is jouw website?

    Lees meer