Nordique en JCC slaan handen ineen; nieuwe site moet online zichtbaarheid verbeteren

Wij zijn de komende drie jaar preferred supplier van de Jongeren Commercieele Club Groningen (JCC). Resultaat van die samenwerking is een nieuwe website, die de vereniging online beter zichtbaar moet maken. Zo moeten  potentiële leden beter en sneller zien waar de JCC voor staat, als één van de grootste netwerkclubs voor jongeren. Daarnaast moet de nieuwe site de eigen leden ook beter gaan bedienen.

Wij hebben niet alleen die nieuwe website gebouwd, maar hebben samen met de netwerkclub ook een strategisch plan ontwikkeld. “Die zorgt ervoor dat onze online presence enorm versterkt wordt”, zegt JCC-voorzitter Paul Vrieling (foto rechts). Volgens Geert Smit (foto links), manager bij Nordique en JCC-lid, was de website van de vereniging ook wel toe aan modernisering. “De JCC heeft straks een smoel anno 2016”, zegt hij.

De meer dan 230 leden van de JCC krijgen straks een besloten omgeving op de website, waarin ze gemakkelijk met elkaar in contact kunnen komen en zich kunnen inschrijven voor netwerkevenementen en andere activiteiten. Daarnaast biedt de nieuwe site veel informatie voor potentiële nieuwe leden. “Een goede website is belangrijk als het gaat om ledenwerving”, aldus Geert. “In de afgelopen tijd heeft de communicatiedivisie van de JCC al veel gedaan om de zichtbaarheid via de andere online kanalen te verbeteren. Met de nieuwe site zetten we daarin een extra stap. Het is heel leuk om te zien dat deze ontwikkeling zorgt voor een extra boost in het verbeteren van de zichtbaarheid in alle kanalen.”

Voor ons is het een logische stap om met de JCC een partnerschap aan te gaan. Geert: “Ik ben zelf lid van de JCC en ik zie daarin een sterke meerwaarde. Bij de JCC zitten de ‘captains of industry’ van morgen. Het is een prachtige manier om je netwerk te versterken en ik vond het goed om ook iets terug te doen voor de vereniging. We richten ons natuurlijk ook op het MKB en met deze website laten we zien wat we in huis hebben. Uiteindelijk hebben we een goede vertaalslag weten te maken van waar de JCC voor staat. We zijn trots op het eindresultaat.”

“De JCC is erg tevreden over de samenwerking met Nordique en het geleverde resultaat”, zegt voorzitter Paul Vrieling. “Ze laten zien kennis van zaken te hebben. Het was ook een intensief proces, waarbij we meerdere sessies hebben gehad om onze kernwaarden te herdefiniëren en een strategisch plan neer te zetten. Uiteindelijk hebben we nu een goede basis én een mooie website om de JCC nog beter in de markt te zetten.”

Eind augustus gaat de nieuwe website met alle nieuwe functionaliteiten live. De leden van de JCC krijgen op 18 juni al een voorproefje te zien. “We blijven de komende drie jaar nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de website. We verheugen ons op de samenwerking met de communicatiedivisie en de Jongeren Commercieele Club Groningen!”


Gerelateerde artikelen


Wij werken voor klanten met ambitie.