Webshop Tokajwijn.nl: meer bezoekers & meer conversie

Meer bezoekers, een snellere site, een fraaier design en meer conversie. Sinds de overgang van Magento naar WordPress is de webshop Tokajwijn.nl er flink op vooruitgegaan. Nordique heeft alles in goede banen geleid. Vanaf het ontwerp tot design, van oplevering tot aan de SEO. Benieuwd hoe? Graag nemen we je mee op deze reis!

Even een korte toelichting over Tokajwijn.nl. Het is een ‘niche’ webshop, dat wijn uit Hongarije aanbiedt. En dan specifiek uit het gebied Tokaj. Wijn uit Tokaj wordt ook wel Tokaji genoemd. En Tokajwijn.nl is naar eigen zeggen de enige Tokaji specialist in Nederland in België.

Overgang Magento naar WordPress

In september 2017 is de website overgegaan van Magento naar WordPress. En als je het migreert, moet je het goed doen. Daarom werd er direct ook gekozen voor een nieuw design. Sfeer en conversie waren hierbij belangrijke speerpunten. De bezoeker moet de warme, Hongaarse sfeer voelen.

Waarom migreren?

Magento bleek als CMS een te log systeem voor het beheren van de website. Verder is het updaten van Magento een grote, tijdrovende klus. Daarom werd er gekeken naar alternatieven, waarbij WordPress de meest geschikte kandidaat was. En laat dat nèt onze specialiteit zijn! Voor WordPress is er een zeer goede plugin, speciaal voor webshops: WooCommerce. Deze overgang bleek een schot in de roos.

Wist je dat WooCommerce heel geschikt is voor webshops tot wel duizenden producten? Enkele voorbeelden van bekende Nederlandse webshops zijn A-dam Underwear, Qwic en Abel.

Conversie verbeteren

Uiteraard werd er ook gekeken naar conversie. Uiteraard is het belangrijk dat de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk wijnen kan bestellen. En er moet ook vertrouwen gewekt worden. Het simpelweg tonen van USP’s en herkenbare logo’s (zoals Webwinkel Keurmerk) helpen daaraan mee. Ook is productfotografie erg belangrijk, deze zijn dan ook grotendeels door Nordique verzorgd.

Meer bezoekers

Bij het overgaan naar een nieuwe site, is het belangrijk de pagina’s hun waarden niet verliezen. Anders kan je een daling veroorzaken en wordt je slechter gevonden in Google. Een goede strategie is hierbij van groot belang. Oude url’s moeten namelijk doorgestuurd worden naar de nieuwe url’s, zodat de waarde zo goed mogelijk wordt meegenomen. Dit kan met zogeheten redirects.

Tokaj SEO meer vertoningen

Aantal vertoningen in Google, periode mei t/m juli 2018 v.s. 2017

Na de overgang hebben we ook een aantal wijzigingen gedaan in de structuur. Categorie-pagina’s (zoals ‘dessertwijn’) zijn uitgebreid met content, zodat deze beter scoren in Google.

De omzet in mei 2018 – juli 2018 is 46% gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor.

Een jaar later kunnen we concluderen dat het pakket van aanpassingen ervoor heeft gezorgd dat zowel de bezoekersaantallen als het conversiepercentage aanzienlijk zijn gestegen. Daar zijn we best trots op, al zijn we nog niet klaar. Zo zijn we bezig met het meertalig maken van de site, afrekenproces optimaliseren en meer. Nu door naar nog meer resultaat!

Ook meer resultaat?

Wil je ook meer bezoekers en/of meer conversie? Bel ons op 050 – 211 0020 of mail ons op info@nordique.nl. We staan je graag te woord en helpen je graag om meer resultaat uit jouw website te halen!

Neem contact op


Gerelateerde artikelen


    • Internetstrategie
    • SEO
    • WordPress
    Website prestaties
    Jeroen

    Misschien wel het beste wat je nu voor je website kunt doen!

    In tijden van crisis lijkt een investering in je website niet altijd de meest voor de hand liggende. Maar nu je in tijden van corona meer afhankelijk kunt zijn van online resultaat, is het zeker een goede optie. Ons advies? Verbeter de laadsnelheid van je website!

    Lees meer
    • SEO
    • WordPress
    WordPress beste CMS voor SEO
    Jeroen

    WordPress is ideaal voor SEO. Maar waarom?

    WordPress is een ideaal CMS voor zoekmachine optimalisatie (SEO). Maar waarom is dit content management systeem zo handig? In dit artikel hebben we 7 redenen voor je op een rijtje gezet.

    Lees meer
    • Contentmarketing
    • SEO
    Rel="nofollow" tag Google
    Vera Gommans

    Nieuwe veranderingen binnen “nofollow” – Google

    Google heeft wijzigingen doorgevoerd binnen de nofollow-tags en heeft hier twee nieuwe tags aan toegevoegd: “ugc” en “sponsored”. Benieuwd wat dit inhoudt? Lees dan verder. Wat houdt rel=“nofollow” in? Een aantal jaar geleden introduceerde Google de rel=“nofollow”. Deze tag werd geïntroduceerd om te zorgen dat pagina’s waarnaar jij verwijst geen linkwaarde doorgegeven kregen. In eerste […]

    Lees meer