Solarfields: zeven doelgroepen, één website

Hoe kan je met één website voorzien in de behoefte van zeven verschillende doelgroepen? Een mooie uitdaging die wij samen met Dizain en Onder aangingen. Benieuwd naar het resultaat? Lees dan snel verder.

De klant

Solarfields is een producent van duurzame energie. Zij voelen de urgentie om nu stappen te zetten om Nederland op grote schaal te verduurzamen. Daarom ontwikkelen, bouwen en beheren ze zonneparken van formaat. Als marktleider doen ze dit op verschillende type locaties, zoals grond, daken, voormalige vuilstortlocaties en parkeerplaatsen.

Door hun samenwerkingspartner Dizain zijn ze getipt over Nordique. De langdurige goede samenwerking maakt dat de partijen goed en snel met elkaar kunnen schakelen. Gezien de strakke deadline van het project was dit een belangrijke kernwaarde voor Solarfields.

solarfields

De uitdaging

Solarfields heeft in hun branche te maken met veel verschillende doelgroepen met verschillende behoeften. Het doel van de nieuwe website is om alle doelgroepen hier optimaal in te voorzien. Zo moet een grondeigenaar of dakeigenaar eenvoudig een quickscan kunnen aanvragen. En een omwonende van een (potentieel) zonnepark moet snel informatie kunnen vinden over het zonnepark en de status waarin het project zich op dit moment bevindt. Kortom, de website dient twee doelen: leads genereren en informeren.

Belangrijke randvoorwaarden zijn dat de website organisch goed vindbaar is, het aansluit bij de kernwaarden van Solarfields, zorgt voor herkenbaarheid en makkelijk te beheren is.

De partijen Dizain, Onder en Nordique gingen de samenwerking met elkaar aan om tot het beste resultaat te komen.

website

De oplossing

Het gebruiksvriendelijk webdesign maakt dat elke doelgroep makkelijk en snel haar doel op de website kan behalen. Voor elke doelgroep is er daarom een aparte pagina dat inspeelt op de specifieke informatiebehoefte. Gezien de quickscan de center van de website is, is deze te allen tijde in beeld en met slechts één druk op de knop te bereiken.

Het webdesign hebben wij met de juiste techniek omgezet in een prachtige website, dat een goede basis vormt om gevonden te worden in zoekmachines. Door gebruik te maken van de nieuwste technieken is de website toekomstproof. Het beheer is gebruiksvriendelijk en biedt veel vrijheden voor het bouwen van eigen pagina’s. De ‘custom’ blokken maken dat elementen eenvoudig kunnen worden hergebruikt in hun eigen huisstijl.

quickscan

Het resultaat

We zijn enorm tevreden met het resultaat! De eerste resultaten zijn positief en wanneer er aanpassingen doorgevoerd moeten worden, dan kunnen we dit snel inschieten via Trello. Dit zorgt ervoor dat we snel optimalisaties kunnen aanbrengen.

Ook zijn we blij met de samenwerking met Nordique. Het team heeft enorm hard gewerkt om de gestelde deadline te halen. Tijdens de ontwikkeling hadden we een vast contactpersoon, Sharona. Zij heeft goed het overzicht kunnen houden en was in staat om snel te schakelen met de verschillende partijen. Kelly kon daarnaast snel oplossingen aanreiken wanneer dit benodigd was. Een topteam! We kijken uit naar de verdere samenwerking met Nordique.”

– Esther Terpstra van Solarfields

Bekijk eindresultaat

We zijn blij met de samenwerking met Nordique. Het team heeft enorm hard gewerkt om de gestelde deadline te halen. Tijdens de ontwikkeling hadden we een vast contactpersoon. We kijken uit naar de verdere samenwerking met Nordique. Een topteam!

Esther Terpstra, Solarfields